HTML

Drgreen és az Ő csodálatos világa!

Mind birkák vagyunk egy nagy farmon. Egy barika napjairól írok, mi történik vele miközben legelészik.

Friss topikok

• drgreen: Ja nagyon vicces volt. Csak az járt a fejemben, hogy "Eldől, eldől, eldől, és össze fog tőrni." De... (2009.06.22. 07:46) 13. nap - Bingin a sziklás part
  • drgreen: Lacikám, Örülünk, hogy olvasod a blogot és annak is, hogy sikerült előcsalogatnunk a közös nyaralá... (2009.06.14. 16:22) Homestay

Drgreen

2009.06.21. 12:32 drgreen

13. nap - Bingin a sziklás part

Címkék: utazás bosszúság indonézia bali uluwatu

Június 17 (szerda)

Elhatároztuk, hogy megnézzük az összes partszakaszt ami Uluwatun található. Pedang-pedang és uluwatu-uluwatu között van még egy partszakasz. Itt kezdtünk. Kifizettük a szokásos 3000 Rúpia parkolást a robogó után, majd mikor lesétáltunk vagy 30 lépcsőn vettük észre, hogy ugyan ott vagyunk ahol tegnap tehát ez is Uluwatu-uluwatu csak egy másik lejárat hozzá. Mondjuk ez sokkal járhatóbb, mert nincs az a sok és meredek lépcső. Ha már ide tévedtünk megreggelizünk itt és közben figyeljük az Óceánt meg a szörfösöket. Melcsi Omlettet én meg sonkás szendvicset kértem. Nagyon finom volt. Mondjuk még nem ettünk sehol sem rosszat. Kicsit üldögéltünk még, közben megittunk egy-egy görögdinnye juice-t. Majdnem mindenhol más hogyan készítik el. Van ahol, Görögdinnye, sűrített tej, jég - máshol sűrített tej helyett mézet adnak hozzá, van ahol vizezik, van ahol meg még tejet is esznek bele. Egy biztos mindenhol kb. olyan édes és olyan finom mint az augusztusi mézédes magyar dinnye. Tovább álltunk felfedezni a többi partot is. Az az igazán izgalmas mikor nem nézünk térképet csak megyünk a fejünk után. Néhol lekanyarodunk a főútról, megnézzük mi van ott. Hol találunk valamit, hol nem. Hol van hova tovább, de olyan is van, hogy vissza kell fordulnunk, mert az út sehova sem vezet. De ettől olyan izgalmas.  Pedang-pedang lejáró után is van egy ilyen ösvény szerű út ahonnan láttunk már srácokat motorral kijönni. Benéztünk. Ez a strand feletti szikla tetejére vezet ahol van egy kis kilátó ami jó pár évvel ezelőtt épülhetett ide a mellette lévő kis üzlettel együtt ami valamikor gondolom warung lehetett. Most üres, la van robbanva viszont a teraszról nagyon szép a kilátás, komoly teleobjektívekkel meg kamerákkal filmezik az öbölben szörfözőket. Mint utólag megtudtam, ezek bérfotósok akik megfelelő mennyiségű Rúpia fejében csak téged fotóznak mikor szörfözöl és a végén megkapod a képeket DVD-n. A lepukkant warung-tól valaha szépen gondozott virágokkal tűzdelt kis utacska vezetett egy szintén elhagyott hibbbbátlan házikóhoz. Ránézésre nem lehet több a ház 10-15 évesnél és kb. 3-5 éve állhat üresen. Valaha nagyon szép lehetett, szép nagy nappalival, emelettel, és óceánra nyíló terasszal. Amióta nem lakják pár grafitis összefújkálta, meg az emeletre vezető lépcső és a terasz is megrogyott, de pár ügyes asztalos kevesebb mint egy hónap alatt csili-vilire vágná a házat. Nem értem miért áll üresen, hol a tulaj, és miért nem kell neki. Vagy hogy mi történhetett. Szomorú látni, mert szerintem bármelyikünk a fél karját odaadná ezért a házért még ebben az állapotában is. Kicsit olyan érzés kerített hatalmába mintha egész Uluwatu valamikor 10-15 évvel ezelőtt virágzó turistaparadicsom lett volna és mostanra már nem lenne olyan népszerű ezért kezd visszatérni a régi álmos kis falu állapotába. Több helyen éreztem már ezt. Az tény, hogy valamikor a 70-es években volt Uluwatu amolyan zarándokhely a világ szörfösei számára.

A következő partszakaszt úgy találtuk meg, hogy észrevettünk motorozás közben az út mellett egy nem túl hivalkodó táblát, rajta Bingin Surf Beach felirattal. Bekanyarodtunk hát, leraktuk a robogót, majd átsétáltunk egy mezőn ahol tehenek legelésztek, kicsit fura volt de jó felé mentünk mert jöttek velünk szembe szörfösök deszkával a kezükben. A mező után egy kis falucska labirintus szerű utcácskáin kellett átnavigálni magunkat majd 200 ultra meredek lépcső vitt a házak között le a partra. Mikor leértünk még a lélegzetünk is elállt volna ha nem lihegtünk volna a lépcsőzéstől. A part hihetetlenül szép, a sziklafalra vendégházak építve, tengerre néző szobákkal. A part magasságában pedig olyan igazi helyi kajáldák. A part sziklás, köves de ez nem akadályoz meg senkit sem a szörfözésben sem a vízbemártózásban, csak szépen lassan kell bemenni, óvatosan. A hullámok hatalmasak, amit Én kifejezetten élvezek, mert már nagyon rég óta ilyen helyre vágytam. Az Indiai óceán fenséges. Ledobtuk a cuccunkat a partos és meg is mártóztunk a vízben, majd kis szárítkozás után leültünk az egyik kajáldába bedobni még egy dinnye juice-t. Fél órán keresztül csak ültünk és ámultunk. Megnéztünk, pár helyet, hogy mennyibe fájna ha ide átjönnénk pár napra. Jól el lennénk, még robogó sem kell, kaja is van, csak internet miatt kell elsétálni valahová. Meglepődésünkre egy a mi igényeinknek teljesen megfelelő szállás 150.000 Rúpia below the line (határeset) tengerre néző fonott nád falú franciaágyas szoba pedig 80.000 Rúpia. Az előbbi sajnos telt házas míg az utóbbit nem vállaljuk be mert pár nap miatt nem akarunk lecuccolni ide a meredek lépcsőkön a baszott nagy hátizsákjainkkal, továbbá félünk, hogy a vékony falak miatt nagyon rosszul aludnánk. Teljesen nem vetettük el az ötletet, de alszunk rá egyet. Pugírnál amúgy meg ki van fizetve a szállásunk péntek reggelig.

Már késő délután volt mire eljöttünk Bingin-ről, hazamentünk letusolni utána elmentünk az internetezőbe ahol éppen nem volt wifi ezért találnunk kellett egy másik helyet ahol tudom használni a laptopomat. Jobban is ártunk, mert ez a hely sokkal olcsóbb 1 óra 10.000 Rúpia. Melcsi is leült e-mailekre válaszolni, én kicsit cseteltem a kollégáimmal majd próbáltam megoldást találni, hogyan tudunk DVD filmhez külső feliratot tenni, hogy meg tudjuk nézni a filmjeinket. Nem kellene ennek ekkora problémának lennie sztem, de valahogy mégsem működik A VLC-ben csak egy fájlhoz adható felirat a DVD pedig 4 fájlból áll. A Plex az első fájl végénél kikapcsol nem ugrik tovább a következőre, ha pedig DVD-ként nyitom meg valamiért nem jeleníti meg a kikeresett feliratot. A neten rosszabbnál rosszabb megoldásokba futottam bele, Konvertáljam át a filmet avi-ba. OK ha nincs más akkor ez lesz. Leszedtem egy ingyenes programot hozzá, ami az első próbálkozáskor közölte, hogy ahhoz hogy DVD-t konvertáljak aviba szükségem van egy kodekre amit az Apple oldalán tudok megvenni 20 USD-ért. Hát köszi. Na mindegy majd próbálkozom valahogy, de ez tényleg nagyon idegesítő, mert nem a mosógépet akarom összekötni a TV-vel hanem egy filmre feliratot tenni, miért olyan bonyolult ez? Két óra netezés után hazamentünk hónunk alatt 1-1 üveg Bintang-al, meg csipszel és folytattuk tovább a Lostot.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeeJay 2009.06.21. 23:56:21

Sziasztok barátaim!
Ámulattal olvasom a napjaitokat.Nagyon szép helyeken jártok.Bár veletek lehetnék.Amikor a motoros sztoridat olvastam egy kicsit elmosolyodtam.:-)Láttam magam elött ahogy gépészkedsz.Vigyázzatok magatokra.További jó utat.
Sok pusszantás
Lujo

drgreen 2009.06.22. 07:46:12

Ja nagyon vicces volt. Csak az járt a fejemben, hogy "Eldől, eldől, eldől, és össze fog tőrni." De sokba lesz az nekünk. Hála az égnek nem lett baja, legalább is nem vették észre. A sebek a lábamon viszont meggátoltak abban ezidáig, hogy megtanuljak szörfözni. De még van időm, ami késik az nem múlik :)