Tegnap volt nálam egy kedves ÜF aki nemrég váltott Mac-re. Rájött, hogy egyszerűbb életre vágyik, nem kellenek neki a vírusok, a hiányzó dll fájlok, a driver és a rendszer összeomlás para így hát vásárolt egy közös ismerősünktől egy ibook-ot. Kicsi kedves 12"-os G4-es iBook. Elhozta hozzám, hogy telepítsem újra, telepítsek minden szokásosat amire szüksége lehet + venni fog pannonnál mobil internetet és ha lehet állítsam be neki előre, hogy csak be kelljen dugni és hajrá suhanjon a neten. Így is lett mindent megcsináltam ahogy kell Huawei E169 szoft + mobile connect ahogy a beszmacen van. Visszaadtam a gépet, pár nap múlva hív a lány, megvan a modem, de valahogy mégsem megy. Gyorsan találkoztunk, kiderült, hogy más típusú sticket kapott egész pontosan Sony Ericsson MD400 broadband modemet. Nem para gondolom, finder nyit, osx mappa benne a progi launch2net. Telepít, indít megy. Ez ám a Mac-es támogatás.
Megint pár nap eltelik, a hív a lány: - Figyu nem jó a net :( Fél percenként ledobál, és csak 10 betárcsázást engedélyez egy nap!!!!
Wow ez ám a korlátlan internet. Mondtam neki hívja a szolgáltatót. Beszéltek, a megoldás, hogy egy előre egyeztetett időponton felhívja Őt a pannon szakembere pontban 14.00-kor.
Na ez volt tegnap. Lány betoppan kettő előtt kicsivel. telefon nem csöng. Negyed három, akkor hívjuk mi. ÜFSZ nem tudják mi lehet műszaki embert nem tud kapcsolni azonosítsuk magunkat, ÜF szám, jelszó. Az nincs nálunk mivel senki nem mondta, hogy készüljünk. Fél óráig beszéltünk az ÜFSZ-el saját költségen segíteni semmilyen módon nem akartak. Csop vezt nem kapcsolhatja, műszaki kolléga nem tudja miért nem hív, sajnálja stb.,stb. Közben rájöttem, hogy DEMO változat volt amit a ticre rátettek. És mivel lejárt a demo időszak ezért nem működik a mobil net. Meg gugliztam a sw oldalát 40 őró a végleges licence és már működik is a net. Na gratulálok. Vegyél kütyüt hűséggel, fizess 6e havonta, és ha használni is akarod akkor vegyél hozzá sw -t.
Akkor hívjuk a Sony Ericssont, mégis csak Ők a hardver gyártói. Kis hölgy felveszi a telefont mondom technikai segítséget kérek mire Ő majd segít. Mondom neki, Pannon, SE kütyü, OSX kombó. Kéne egy végleges program hozzá mert a demo idő lejárt. Erre Ő: - Nincs. A Sony Ericsson nem készített sw -t csak Windowshoz, próbálkozzak az apple.com-on. Kérdem ott van? Mire Ő nem tudja.
Hát király, a SE ignorálja a Mac használókat? Már azt sem értettem , hogy a Nokia PC Suit alkalmazás amivel a telódat tudod szinkronizálni a gépeddel miért nincs macre, de hogy a SE sem fejleszt macre.... na ez vicc. És csodálkoznak miért nem adnak el annyi telót az USA-ban és hogy miért van 10% körüli piaci részesedése az iPhone-nak 1 fajta telefonból 3 év alatt?
Egyszer csak csörög a telefon Pannon hív. Elnézést,hogy csak most tud hívni de nagyon sok a feladat. Mindegy... Szokásos kezdés, ellenőrizzem a jelerősséget. Mondom állj. Tudom mi a baj, DEMO a sw. Adjon egy véglegest. Az nincs vigyem be szerviz, elküldik a SE-hoz majd Ők visszaküldik megint menjek be a szervizbe megkapom a jót és telepítsem fel.
Szokásos duma: - Nem támogatják az osx -et, nem is tudják tesztelni, rajtuk kívül álló hiba, csak közvetíteni tudnak a gyártó és köztünk. Nem vágom miért nem lehet 1db embert felvenni egy Pannon, vagy SE méretű céghez kellő osx tapasztalattal. Ha már a kedves ügyfél minket választott mint szolgáltató akkor próbáljunk már neki segíteni. Kicsit olyan érzésem ilyen mammut méretű cégnél, hogy addig jó fejek csak amíg nem szerződsz, kötsz kétéves hűséget, vásárolsz tőlük valamit. ahogy túl vagyunk ezen már nem vagy fontos. Mint az egy éjszakás kalandorok, amíg meg nem kapják a másikat van virág, vacsi minden, másnap meg már nincs...